USG Finance Best Workplace 2014

Persbericht in worddocument 

USG Finance Professionals op de lijst van Best Workplaces in Nederland

USG Finance Professionals heeft de zesde plaats op de lijst van Best Workplaces 2014 van Nederland bereikt, in de categorie Small & Young Enterprises. De lijst van Best Workplaces is samengesteld op basis van empirisch onderzoek van Great Place to Work® Nederland. Jaarlijks worden de hoogst scorende organisaties onderscheiden als Best Workplaces van Nederland.

Erkenning voor merkidentiteit en kernwaarden

USG Finance Professionals is erkend als Best Workplace doordat zij in staat is om haar medewerkers sterk te betrekken bij de ontwikkeling van de organisatie. Het beleid is gericht op een merkvisie en relatiebenadering, waarbij de externe profilering naadloos aansluit op de interne verankering. USG Finance streeft er naar om vanuit haar merkidentiteit en kernwaarden haar mensen te inspireren en te ondersteunen in houding en gedrag. Daarvoor bestaan veel contactmomenten, zowel formeel als informeel, waarin ruimte wordt geboden om je mening te geven, een bijdrage te leveren,  om ervaringen te delen en geïnspireerd te raken. Er heerst een unieke cultuur bij USG Finance die wordt benoemd als een duidelijk clubgevoel.

Conrad Faber, Directeur HR, Marketing en Communicatie: “We hebben er veel voor gedaan om die unieke cultuur en het clubgevoel te cultiveren. Onze kernwaarden hebben we volledig doorgevoerd in onze bedrijfsvoering. Van het verankeren binnen onze werkprocessen tot aan de wijze waarop we communiceren: de mensen van USG Finance zijn echt, gedreven en betrokken. We plukken daar zeker de vruchten van en ik ben er trots op dat dit nu ook als best practice aangemerkt is binnen USG People. Een van onze klanten gaf ons zelfs terug dat, wanneer je een aantal professionals op een rij zet, je de mensen van USG Finance er zo uit pikt. Dat is voor mij nog het allermooiste compliment”.

Erik van Riet, directeur GPTW Nederland: "De organisaties die op de lijst van Best Workplaces staan, hebben werkomgevingen ontwikkeld waar vertrouwen, trots en plezier centraal staan. Tevens vervul je een voorbeeldfunctie ten aanzien andere organisaties. Een resultaat om trots op te zijn!  Van Riet over het onderzoek: “Wij vragen de mening van medewerkers op een aantal ‘dimensies’ of waarden van hun organisatie, zoals geloofwaardigheid, respect, eerlijkheid en kameraadschap. Die waarden zijn gekoppeld aan bewezen prestaties. Dat kunnen wij staven met 30 jaar onderzoek, want zo lang gebruiken we deze methodiek al. Wij zijn het enige onderzoek dat niet alleen vraagt naar de mening van de medewerkers, maar ook het beleid van de werkgevers meeweegt. Door die koppeling te maken krijgen organisaties inzicht in de effectiviteit van hun beleid. Het onderzoek is empirisch onderbouwd en praktisch toepasbaar.”

Om deze website goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid. Instellingen Direct Accepteren
sluiten