Wat de klantrelaties vinden van USG Finance

We zeggen een betrouwbare partner te zijn voor organisaties met behoefte aan financiële expertise. Maar is dat ook zo?

Wat de klantrelaties vinden van USG Finance

Klanttevredenheidsonderzoek 2013
USG Finance streeft er naar om een betrouwbare partner te zijn voor organisaties die behoefte hebben aan financiële expertise. Het zijn onze uitgesproken focus op finance, de expertise die we hierin door de jaren heen hebben opgebouwd en onze persoonlijke aanpak die ons onderscheiden.

Dat roepen we wel, maar is het ook zo? Elk jaar meten we de tevredenheid van onze klantrelaties door ze te bevragen in een klanttevredenheidsonderzoek. Hierin vragen we om feedback waarmee we onze dienstverlening kunnen verbeteren en zo onze positie kunnen versterken.

Uitkomsten 2013
We zijn trots op de uitkomsten van 2013:

• Ruim 91% van de deelnemende klantrelaties ervaart een hoge kwaliteit dienstverlening van USG Finance.
• Klantrelaties zetten ‘vakkennis’ op nummer één van imagoaspecten die het meest passen bij USG Finance. Dat we als organisatie in beweging zijn naar een uitgesproken vakexpert in finance wordt daarmee onderkent door onze klanten.
• Nog meer klantrelaties dan in 2012 zijn voornemens om onze dienstverlening aan te bevelen bij anderen, maar liefst 86% antwoordt volmondig ‘ja’ op deze vraag.
• In 2012 namen we ons voor om de overdracht en borging van de opdracht te verbeteren. Het doel was om het aantal klantrelaties dat een goede overdracht en borging van kennis en werkzaamheden ervaart te doen stijgen. Met succes bereikten we een stijging van 7%.

Een aantal genoemde redenen van klantrelaties om ook in de toekomst een beroep op USG Finance te doen bij behoefte aan financiële expertise:

• “Betrouwbare partner met kundige mensen en snelle beschikbaarheid”
• ”Er worden goede resultaten geleverd, goede begeleiding, sterke betrokkenheid, sympathiek”
• “Ik ben erg tevreden over de samenwerking, de kwaliteit/prijs verhouding en de klantgerichtheid (het meedenken in oplossingen)“
• “Ondertussen weet USG wat voor type financial hier wel (en niet) goed past”
• “De randvoorwaarden zijn flexibel, de behoefte wordt direct onderkend en daardoor goed ingevuld”

Aandachtspunten
In het onderzoek valt te lezen dat de zichtbaarheid en de rol van het businessteam (schaduwmanagement) beter kan. Uit ervaring weten we dat niet elke klantrelatie hierin dezelfde wensen en behoeften heeft. Toch grijpen wij deze kans aan om de verwachtingen van de klantrelatie nog beter te managen.

Ons gemiddelde rapportcijfer zakt licht van een 8.1 (2012) naar een 7.9 (2013). Wij vinden het goed dat onze klanten kritisch zijn en ons scherp houden door net iets vaker een zeven i.p.v. een acht of  negen te geven. Dat is natuurlijk nog steeds ruim voldoende, maar wij leggen de lat graag hoog. Onze uitdaging wordt dan ook om in 2014 weer een 8 of hoger te scoren. Wij gaan ervoor!

Waardevolle aanbevelingen
Met de verkregen feedback stellen onze klantrelaties ons opnieuw in de gelegenheid om de dienstverlening te versterken. Bij de vraag naar aanvullende opmerkingen en aanbevelingen hebben klantrelaties de ruimte genomen om echt inhoudelijk feedback te geven. Er zitten pareltjes van tips bij waar we heel goed mee uit de voeten kunnen. Heel erg bedankt aan iedereen die een waardevolle bijdrage heeft geleverd!

Winnaar IPad Mini
Net als vorig jaar verlootte we ook dit jaar onder de deelnemende klantrelaties een IPad Mini. Uiteraard als stimulans om deel te nemen aan het onderzoek.

Dit jaar is Hanno Jansen, Group Controller van Kramp Groep B.V. de gelukkige winnaar. USG Finance Business Manager Mark Ligtenberg, reikte de prijs persoonlijk aan hem uit.

Om deze website goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid. Instellingen Direct Accepteren
sluiten