Project in Beeld – Dennis Beelen bij Stichting Pleyade in Arnhem
Project in beeld
2 minuten leestijd

Project in Beeld – Dennis Beelen bij Stichting Pleyade in Arnhem

Maak kennis met Dennis! In dit interview vertelt hij hoe het is om als interim finance professional van USG Finance te werken. Hij vergelijkt de afwisseling tussen zijn opdrachten en vertelt ons over de lessen die hij tot nu toe heeft geleerd.

Korte voorstelronde! Wie ben je en wat doe je op dit moment bij USG Finance?

“Hoi, mijn naam is Dennis en ik woon in de buurt van Nijmegen. Sinds afgelopen november werk ik bij USG Finance en op dit moment zit ik al op mijn tweede opdracht. Dit doe ik bij Stichting Pleyade als medewerker financiële administratie.”

Kun je meer vertellen over Stichting Pleyade?

“Stichting Pleyade is een lokaal non-profit en beheert meerdere wooninstellingen voor ouderen in Arnhem. Ze hebben ongeveer 2000 medewerkers, waarvan zo’n 100 à 200 op het hoofdkantoor werken. Een best grote organisatie dus, maar de werksfeer is erg informeel. In vergelijking met mijn vorige opdracht is het daarom even wennen; dat was een start-up in de groene sector en dat was dynamischer en hectischer. Bij Stichting Pleyade is het wat rustiger op de werkvloer en dat kan ook erg fijn zijn. Het is er ook erg flexibel. Zo mag ik zelf mijn werktijden bepalen, zolang ik maar 8 uur per dag werk.”

Wat doe je op je opdracht?

“Bij mij op de financiële afdeling werken 14 mensen met verschillende functies, zoals crediteurenbeheer, business control en financial control. En als medewerker financiële administratie kom ik dit team deze komende 3 maanden versterken.

“Ik vind vooral het ‘uitzoekwerk’ interessant. Ook vind ik het leuk dat ik contact heb met de zakelijke contacten. Ik moet toegeven dat ik dit in het begin spannend vond, omdat ik dit niet bij mijn vorige opdracht heb gehad. Iets uitdagends en nieuws voor mij dus!”

Welke toegevoegde waarde heb jij geleverd tijdens je opdracht?

“Ik ben erg analytisch ingesteld. Ik heb gemerkt dat dit vermogen mij helpt bij het ontdekken van fouten in facturen die anderen niet waren opgevallen. Daarnaast ben ik van nature best leergierig, waardoor ik opensta om alles te proberen en te leren. Mijn collega’s hebben geuit dat zij het fijn vinden hoe flexibel ik ben in het oppakken van andere taken – en deze ook snel onder de knie heb.”

Noem 2 dingen die je écht hebt geleerd op deze opdracht en die je meeneemt in je verdere carrière

“Ik zou zeggen: probleemoplossend. Je kunt niet constant alle problemen die je tegenkomt aan anderen doorgeven en je zal deze problemen dus toch zelf moeten uitzoeken en vervolgens oplossen.

Ook ben ik veel gegroeid in het aangaan en onderhouden van zakelijke contacten. Dit is een belangrijk onderdeel van mijn huidige opdracht. Ik mail en bel regelmatig met zakelijke contacten over bepaalde problemen of onderwerpen, waarvan ik verwacht dat dit in de toekomst alleen maar belangrijker wordt in mijn carrière. Super handig dus dat ik me daar nu al in kan ontwikkelen!” 

Waar ligt je ambitie?

“Ik ben nog erg zoekende naar wat ik nou écht interessant en leuk vind, en waar mijn ambities liggen. Ik wil graag verschillende dingen uitproberen en leren; daarom ben ik interim finance professional geworden! Vandaar dat ik als vervolgopdracht het liefst iets compleet anders wil proberen, iets wat ik nog niet heb gedaan en waar ik weer van kan leren.”

Wil jij ook aan de slag als interim financial? Ga naar onze vacatures, lees meer informatie of zoek direct contact!

Deel dit artikel